Shabbies Amsterdam herstellen is winstgevend.

De afgelopen maand heb ik gemerkt dat Shabbies Amsterdam lederen hakken en/of laarzen herstellen een zeer lucratieve business is. Veel mensen bieden op Marktplaats deze schoenen aan en de vraag hiernaar is zeer groot. De nieuwprijs ligt namelijk vaak rond de €180 tot €240 euro! en veel mensen hebben dat niet te besteden.

De waarde van beschadigde schoenen daalt al heel snel, dit is vooral te merken bij Shabbies. Waarom dit merk daar zo gevoelig voor is weet ik niet, maar het is wel een goede kans voor ons om hier winsten te behalen.

Beschadigd of niet?

Of het echte beschadigingen zijn valt te betwijfelen.

14830077099102
Zoals je kunt zien op deze foto lijken de schoenen erg beschadigd

De shabbies heb ik kunnen inkopen voor €30 euro inclusief verzendkosten. De verkoper dacht namelijk dat de schoenen beschadigd waren maar wanneer ik de schoenen beter bekeek kwam ik tot de realisatie dat de schoenen niet echt beschadigd zijn. Het leer had alleen een paar ondiepe krassen en het leer was niet behandeld sinds de nieuw aankoop.

Tijd voor het herstellen!

Eerst ging ik naar de winkel en kocht ik zwarte schoenpoets speciaal voor lederen schoenen. Dit kostte mij een kleine €2,- en ik kreeg er een borsteltje bij.  Vervolgens was dit het resultaat.

shabbies-amsterdam-hersteld

Zoals je ziet is het vuil van de schoenen verdwenen en de uitdroging is opgelost. Dit heeft mij in totaal een kleine vijf minuten gekost en een investering van €2,- en eerlijk gezegd nog niet eens want de schoenpoets kan ik voor heel veel schoenen gebruiken.

Voor de vergelijking;
shabbies-amsterdam-vergelijking

Nu vraag je je natuurlijk af hoeveel ik heb verdiend.

In totaal heb ik €32 euro winst, de schoenen heb ik namelijk verkocht voor €70,- inclusief verzendkosten, dit terwijl ik ze waarschijnlijk voor 90 euro had kunnen verkopen. Maar liever minder winst en een snelle verkoop (binnen één dag) dan dat ik er twee weken mee blijf zitten en de nieuwe 32 euro niet kan investeren.

Nog een voorbeeld van het herstellen:

shabbies-amsterdam-laarzen-hersteld

Zoals je ziet is de kleur wel een heel stuk donkerder geworden maar dat is opzich niet zo’n heel groot probleem, voor de verkoop maakt het niets uit.Mijn verwachting is dat ik deze laarzen voor ruim €100 euro kan verkopen terwijl de inkoopprijs €20,- was.

 

Een gedachte over “Shabbies Amsterdam herstellen is winstgevend.

Plaats een reactie